Як зробити підігрів керма своїми руками?

Обігрів рульового колеса – одна з найцікавіших “новинок” автомобільного світу. Іноді можна зустріти обігрів керма в найдешевших марках і моделях, а часом ексклюзивні автомобілі не містять таку опцію навіть в додатковому обладнанні. Звичайно, вмілі люди роблять підігрів керма своїми руками , але в багатій комплектації дорогої машини він, здавалося б, повинен бути присутнім апріорі, комфорту заради.

Кожному буде приємно в холодну пору сісти в тепле водійське крісло і обхопити замерзлими долонями нагріте кермо. До речі, в плані елементарної безпеки тепле рульове колесо також корисно. Уявіть собі, що вовняні і навіть шкіряні рукавички при активному рулюванні починають ковзати, а це дійсно небезпечно, бо легко можна втратити контроль над керуванням автомобіля.
Між іншим, запатентована версія підігріву керма з’явилася аж цілих 100 років тому, але поширення не отримала. Аж надто хитра і незвичайна штуковина для тих далеких років була, але через 60 років, на початку 80-х років минулого століття, три японських конструктора все-таки створили компактний і функціональний варіант. З тих японських пір практично нічого не змінилося, ну якщо тільки ще простіше і компактніше стало. І ось тепер вже ніхто не дивується з того, що можна з комфортом рулити, що не примерзниш руками до рульового колеса.
Технічний пристрій
Обігрів керма і сьогодні є далеко не на всіх автомобілях, але в якості додаткової опції його встановлюють в середньому за 10-15 тисяч рублів. Скажете дорого? Можливо, але якщо врахувати складові пристрою, роботу з його монтажу, то багато змінять свою думку. Влаштований підігрів керма здавалося б дуже просто, проте в уявній простоті чимало кропіткої праці закладено.
Складається пристрій із спеціального теплопровідного дроту, приблизно такого ж, який стоїть в задньому склі, на закінченнях дроту знаходяться клеми, які в свою чергу замикаються на бортовій мережі самої машини. Іноді в таку конструкцію додають регулятор, щоб була можливість контролювати ступінь нагрівання і задавати необхідну температуру, але часто нагрів усюди стандартний. На перший погляд нічого супер складно немає, вірно? Але це тільки на перший погляд, а на другий, якщо задумали не витрачати гроші на штатну установку у вигляді додаткової опції, то доведеться злегка попотіти і попрацювати руками – заодно і руки заздалегідь зігріються.
Необхідні інструменти та матеріали
Щоб самостійна установка не вийшла незграбно, а увінчалася успіхом, необхідно запастися набором інструментів, матеріалів і, звичайно, терпінням.
Знадобиться найпростіша і найдешевша автомобільна електрогрілка, з якої потрібно буде висмикнути нагрівальний провід. Надалі саме він послужить основою нагрівання керма. Звідти ж треба дістати термореле, щоб після досягнення певної температури нагрів сам відключався. Вартість такої грілки десь від 1000 до 2000 гривень.
Хороший, швидко застигаючий клей. Бажано безбарвний, якщо раптом хоч крапля його виявиться зовні, то вид ніяк не зіпсує, залишаючись непомітним.
Канцелярський ніж, скальпель, та навіть лезо від бритви підійде.
Якісний герметик.
Ізострічка. Буде краще, якщо ізострічка тканинна, а не целофанова, але це не принципово.
Маркер або фломастер.
Паяльник, щоб з’єднати всі контакти і дроти.
Детальний порядок роботи
Щоб самостійно зробити кермо з підігрівом його для початку потрібно зняти. Як це зробити, описувати не потрібно, тому що в кожній конкретній моделі це відбувається по-різному, залежно від конструкції.
З купленої заздалегідь автомобільної електричної грілки витягніть нагрівальний шнур.
Потім потрібно малість помалювати. Візьміть заготовлений маркер або фломастер і нанесіть на рульовий обід розмітку, по якій далі відбуватиметься закладка нагрівальних елементів (шнура з грілки). Розмітка робиться по своєму смаку, головне, щоб всього шнура рівномірно вистачило на баранку.
Коли розмітка зроблена, беріть гострий ніж (скальпель, бритвене лезо) і акуратно надрізати зовнішню оболонку керма.
Якісне обплетення вийде, якщо гріючий провід не просто обмотати навколо керма, а ще й приклеїти його, зафіксувавши в декількох точках. У місцях перегинів і заломів шнура можна і потрібно зафіксувати його ізоляційною стрічкою.
Після обмотки керма нагрівальним елементом необхідно ретельно і не менш акуратно покрити дроти герметиком, щоб сам провід і канавки під нього не відчувалися на дотик.
Зверху всю конструкцію обшиваєте шкірою або будь-яким іншим матеріалом на свій розсуд і, загалом-то, майже все готово.
Підключення підігріву і трохи про майбутнє
По-перше, потрібно поставити заново змонтоване кермо на своє законне місце, а вже далі з’єднувати контакти. Тут, власне, все просто: живлення походить від трьох вільних контактів, коли четвертий, звісно, замикається назад на клаксон. Тепер, коли підігрів керма на вашому автомобілі встановлений і підключений, можна насолоджуватися комфортним рулюванням навіть у саму морозну погоду.
На сьогоднішній день навіть у найвідоміших виробників не передбачена функція адаптивного клімат-контролю на кермовому колесі. Але таке питання давно розглядається. Деякі експерти говорять, що скоро така опція з’явиться на авторинку. Будемо чекати.