Ремонт каталізатора своїми руками

Якщо при щоденній експлуатації свого автомобіля ви почали помічати, що двигун трохи втратив в потужності, що при розгоні пропала колишня динаміка, що машина навідріз відмовляється пересуватися з тією швидкістю, на яку була здатна раніше, і взагалі, періодично заводиться через раз – цілком можливо і навіть швидше за все, з вихлопною системою проблеми. Насправді, можуть бути й інші причини, але зараз ми обговоримо конкретно ремонт каталізаторів, на який припадає близько половини таких поломок.

Трохи законів державних
За світовими, європейськими, а тепер і за українськими стандартами рівень викиду СО2 в атмосферу не повинен перевищувати встановлених ГОСТом норм для кожного виду двигуна. Наприклад, для бензинових моторів передбачений ГОСТ Р 52033-2003, а для моторів з дизельним пальним ГОСТ Р 52160-2003. Простіше кажучи, автомобілісти в нашій країні тепер (з 2003 року) живуть за стандартами Євро-3, де сумарна маса викиду СО2 не повинна перевищувати 2,3 гкм, і за стандартами Євро-4, де викид CO до 1,0 гкм теж не повинен перевищуватися – інакше штраф, а в майбутньому неможливість проходження ТО.
Ось для цих цілей і необхідна наявність справного каталізатора у вихлопній системі будь-якого автомобіля. До того ж, нові стандарти Євро-5, до яких в Україні поки немає передумов, мають на увазі ще більше зниження шкідливих викидів. Після всього перерахованого дійсно варто задуматися, як далеко ви зможете виїхати без проблем і як довго будете їздити. Однак життя і експлуатація автомобіля в Україні несе в собі кілька неприємностей, основною з яких відразу можна назвати якість палива. Тільки російське високоякісне паливо містить тетраетилсвинець, яке миттєво знищує будь-які каталізатори.
Як і чому ламаються каталізатори
Перш ніж обговорити ремонт каталізатора своїми руками, потрібно зрозуміти, якого біса він взагалі ламається і що веде до поломок. Одну причину ми спільно з’ясували – це низька якість палива, що викидає тетраетилсвинець, який потужним чином впливає на пристрій окислення, чим і є будь-який каталізатор. Другим катом каталізаторів сміливо можна назвати наші дороги – точніше, знову таки, їх приголомшливе у всіх сенсах якість. І дійсно, тільки на наших дорогах потрясти може так сильно, що дивно, чому каталізатор відразу не вивалюється.
Ремонт або заміна
В ідеалі каталізатори ніхто не ремонтує, бо сотова керамічна складова цього пристрою просто не піддається ремонту. Варіантів вирішення проблеми тут кілька, але тільки пара з них в реальності гідні уваги і розгляду. Якщо врахувати, що світові виробники (крім вітчизняних) встановлюють планку заміни каталізатора після 100 тисяч км пробігу, то за вітчизняними мірками цю дистанцію можна скоротити до 60-80 тисяч пробігу, враховуючи якість палива і доріг, тим паче, що на автомобілях вітчизняного виробництва взагалі каталізатори не ставили до 2000 року.
і все ж, повернемося до наших баранів, тобто до заміни і інших можливих варіантів дій при загибелі каталізатора.
Одним із способів вирішення проблеми є повне видалення прогорівшого або розбитого каталізатора. Але готуйтеся міняти вихлопну систему буквально кожні 20 тисяч км пробігу.
Можна вибити соти каталізатора, проте це загрожує потраплянням керамічного пилу в блок циліндрів, а значить і близькою смертю всього двигуна.
Повна заміна на оригінальний аналог, але коштує це зовсім не дешево і ніхто не дасть гарантії, що через 50 тисяч км він знову не згорить до біса або не розіб’ється.
Найпоширенішим, дешевим і більш-менш надійним, з технічної точки зору, залишається варіант заміни каталізатора на пламегаситель.
З ним ви зможете навіть ТО пройти, тим більше змінювати його можна самостійно і ніяких нарікань від влади майже не буває.